خلاقیت

آموزش دیجیتال مارکتینگ

امروز اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به قدری وسیع و پرکاربرد شده که همه به نوعی هم می دانند دیجیتال مارکتینگ چیست و هم نمی دانند. در این دوره آموزش عملی و کاربردی به شما ارائه می شود تا به درستی نقش ابزارهای دیجیتال را در فضای کسب و کار آمروزی درک کنید.

سر فصل های این دوره به شرح زیر است.

  • تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی اینترنتی
  • خصوصیات یک وب سایت ایده آل بر اساس موتورهای جستجو (SEO)
  • تجزیه و تحلیل توسط گوگل  (Google Analytics)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایده پردازی و نقش آن در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM)
  • تشریح تبلیغات آنلاین (Google Adwords, Pay Per Click, APP Ads)
  • ایمیل مارکتینگ و خصوصیات آن
  • طراحی کمپین های دیجیتال

سال ۹۸ سال موفقیت کسب و کارهای آنلاین

در سالی که نا امیدی بر بسیاری از کسب و کارها تاثیر گذاشته و همه منتظر یک تغییر هستند، شما تغییر را بسازید و شروع کنید!

سرفصل ها

  • دیجیتال مارکتر شو
  • تعریف پروژه برای اعضای کارگاه
  • طراحی سایت – CMS ها و یک عالمه ایده
  • مفاهیم پایه ای دیجیتال مارکتینگ
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تجزیه و تحلیل توسط گوگل  (Google Analytics)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ECRM و راهکارهای افزایش فروش
  • فروش اینترنتی (حلقه گم شده در #دیجیتال_مارکتینگ)
  • یک روش خیلی خصوصی لینک بیلدینگ (معرفی و آموزش یک ابزار)
  • ایده پردازی و نقش آن در شبکه های اجتماعی
  •  بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM)
  • تشریح تبلیغات آنلاین (Google Adwords, Pay Per Click, APP Ads)
  • ایمیل مارکتینگ – ابزارهای نو
  • طراحی کمپین های دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی نمونه های موفق ایرانی و جهانی در کمپینهای دیجیتال مارکتینگ
  • نحوه کار با گوگل وب مستر  ( Google Webmaster )
  • معرفی و آموزش کانالهای جدید برای تبلیغات آنلاین
  • ابزارهای مدیریتی برای کسب و کارهای آنلاین

دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ برای چه کسانی است؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ

  • مدیران عالی، میانی و عملیاتی سازمان ها و شرکت ها.
  • کارشناسان بازاریابی، فروش و توسعه بازار سازمان ها و شرکت ها.
  • مدیران تحقیق و توسعه، مدیران روابط عمومی (با رویکرد اطلاع رسانی و نظرسنجی).
  • کارآفرینان و افرادی که قصد ایجاد کسب و کار آنلاین یا استارت آپ های موفق را دارند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان تمام رشته های دانشگاهی با رویکرد کارآفرینی و کسب مهارت در مدیریت کمپین های دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتر حرفه ای شویم

با ورود کسب و کارها به فضای دیجیتال شیوه ­ی مارکتینگ و تبلیغات نیز متحول شده است. دیجیتال مارکتینگ لازمه­ ی حضور مداوم شما در صحنه ­ی رقابت است و با دانستن اصول آن می­ توانید پیروز میدان باشید. گرچه برای آموزش اصولی دیجیتال مارکتینگ به صرف چند سال زمان نیاز دارید اما چند نکته ­ی کلی در این زمینه وجود دارد که در ادامه­ ی همین مطلب از ژوپین به آن خواهیم پرداخت. کاغذ و قلم خود را آماده کنید!

انتخاب روش تبلیغات و مارکتینگ

این شاید یکی از سخت ­ترین و مهم­ترین مراحل کار شما باشد. انتخاب این روش به چند عامل بستگی دارد:

نوع کسب و کار

جنس کسب و کار شما تاثیر مستقیمی بر روی روش مارکتینگ آن دارد. این شاید مهم ترین نکته در آموزش دیجیتال مارکتینگ است. شما نمی­توانید هر نوع کسب و کاری را به هر روشی تبلیغ کنید؛ برای مثال تبلیغات تلویزیونی جای مناسبی برای یک شرکت طراحی سایت نیست و یا کسب و کار تعمیرات کشتی با توجه به رقابت کم در فضای آنلاین نیازی به تبلیغات گوگل ادوردز ندارد.

بودجه­ ی تبلیغاتی

به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید همواره از بودجه­ ی در نظر گرفته شده آگاه باشید. برخی از روش­ های دیجیتال مارکتینگ هزینه ­ی بیشتری را در بر دارند و اگر شما در ابتدای راه هستید ممکن است توان پرداخت چنین هزینه ­ای را نداشته باشید. پس باید به دنبال روش­ های مقرون به صرفه­ تری باشید.

هدف از تبلیغات

این نکته ­ای ست که کمتر در نظر گرفته می ­شود و شاید دلیل شکست بسیاری از کسب و کار ها باشد. هدف تبلیغ شما برندینگ است یا فروش؟ آیا هدف معرفی یک خدمت جدید است؟

فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین تازه تاسیس هستید و هدف کنونی شما از پروسه ­ی دیجیتال مارکتینگ صرفا برندینگ است. سایت شما هنوز کاملا آماده نیست اما می­ خواهید افراد با نام برند شما آشنا باشند. تا این جای کار متوجه شدید که نباید افراد به سمت وبسایت شما هدایت شوند. پس بهتر است انواع تبلیغات کلیکی و بنری را همین ابتدا کنار بگذارید. همچنین مارکتینگ از طریق سئو نیز کمکی به شما نخواهد کرد. بنابراین بودجه­ ی تبلیغاتی خود را در این روش ها صرف نکنید.

دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

شناخت شاخص های دیجیتال مارکتینگ

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باید بتواند از طریق شاخص­ ها، میزان پیشرفت کسب و کار را بسنجد تا از این طریق روش ­های دیجیتال مارکتینگ انجام شده را از نظر میزان موفقیت ارزیابی کند. بیش از صد شاخص برای دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است. در این مطلب از آموزش شاخص­ های دیجیتال مارکتینگ به سه شاخص مهم می­پردازیم.

هزینه ­ی جذب مشتری (Customer Acquisition Cost)

CAC یکی از پرکاربرد­ترین شاخص­ هاست و معنای ساده ­ای دارد. هزینه­ ی جذب مشتری به این معناست که شما برای جذب هر مشتری از طریق یک کانال تبلیغاتی معین چه میزان هزینه کرده ­اید. برای مثال اگر با صرف ۲ میلیون تومان ۲۰۰ نفر جذب سایت شما شده ­اند، هزینه­ ی جذب هر مشتری ۱۰ هزار تومان است.

نرخ پرش(Bounce Rate)

نرخ پرش به معنای درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که در زمان کوتاه ی آن را ترک می­ کنند. هرچه این درصد بالاتر باشد بدین معناست که محتوای وب سایت شما برای مخاطب جذاب نبوده است. بالا بودن نرخ پرش گوگل را نسبت به سایت شما بدبین خواهد کرد. نکته ­ی مهم این است که از تبلیغات نامرتبط با محتوای وب سایت خود جلوگیری کنید زیرا اگر مخاطب پس از کلیک بر روی تبلیغ با محتوای نامرتبطی رو به ­رو شود نرخ پرش سایت افزایش خواهد یافت.

نرخ تبدیل (Total Conversions)

کارایی بسیاری از فعالیت ­های مارکتینگ شما با این شاخص اندازه ­گیری می­ شود. نرخ تبدیل به معنای این است که چند نفر از مشتریان وارد مرحله­ ی بعدی شده ­اند. برای مثال چند نفر از افرادی که به آن ها ایمیل زده ­اید روی لینک کلیک کرده ­اند. یا چند نفر از افرادی که وارد وب سایت شده ­اند وارد صفحه­ ی خرید شده­ اند. اگر نرخ تبدیل شما پایین باشد به این معناست که تبلیغ شما به اندازه ­ی کافی برای مخاطب جذاب نبوده است و باید آن را اصلاح کنید.

آغاز به کار دیجیتال مارکتینگ

در شروع کار باید بدانید که دنیای بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ روش­ های مختلفی مانند مطالعه­ ی مقالات و کتب مربوطه، شرکت در کارگاه­ های آموزش حضوری و گذراندن دوره­ های آنلاین دانشگاه ­های معتبر جهان وجود دارد. اما اگر زمان کافی برای یادگیری حرفه ای آن را ندارید، آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین ارائه دهنده ­ی انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ متناسب با کسب و کار شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *