یکی از شکلهای بازاریابی که به کمک فناوری دیجیتال انجام میشود بازاریابی دیجیتال (digital marketing) می باشد. این مدل از بازاریابی کالا و خدمات غالبا در بستر اینترنت مانند گوشیهای همراه، کامپیوتر و یا رسانههای دیجیتال صورت می پذیرد و آن را بازاریابی اینترنتی میگویند.
ماهانه ابزار های اطلاع رسانی و اپلیکیشن های جدیدی در این حیطه روانه بازار می شوند که با استقبال کاربران رو به رو شده و روند رو به رشدی در پیش گرفتهاند. از آن جایی که بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تبلیغاتی نیز می باشد، در راستای رشد این ابزارها گسترش پیدا کرده و مورد علاقه صاحبان کسب و کار نیز قرار گرفته است. افزون بر محبوبیت این ابزار ها میان کاربران، ویژگیهایی مانند قیمت پایین، گسترش پذیر بودن و دوام بالا، استفاده از بازاریابی اینترنتی را محبوب تر کرده است. ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته میتوان از این ابزار کمک گرفت و آن را برای افزایش فروش شرکت و یا برندینگ استفاده کرد. برای آن بخش از شرکت های نوپا و یا کسب و کار هایی که بودجه اندکی را برای تبلیغات اختصاص دادهاند دیجیتال مارکتینگ میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
روش های بازاریابی اینترنتی
در ادامه همراه با آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین ۶ روش بازاریابی اینترنتی که برای این دوره از کسب و کار ها مناسب می باشد را بررسی می کنیم.
- به کمک سئو بالا بمانید!
- به Google Adwords پول بدهید.
- از شبکه های اجتماعی در راستای هدف کسب و کارتان استفاده کنید.
- در ازای پرداخت هزینه، تبلیغات بنری تهیه کنید.
- روش قدیمی اما کارآمد Email Marketing
- از محتوای ویدیویی استفاده کنید.
به کمک سئو بالا بمانید!
میزان ترافیک سایت برای همه ی افرادی که سایت دارند اهمیت بالایی دارد. برای افزایش ترافیک سایت، روشها و مسیر های گوناگونی وجود دارد که یکی از مناسبترین مسیر های بازاریابی اینترنتی، SEO میباشد. این روش در عین ماندگاری یکی از ارزان ترین روش های افزایش ترافیک میباشد. البته لازم است برای این کار زمان صرف کنید. هنگامی که چارچوب و شرایطی که مد نظر موتور های جست و جو مانند گوگل است رعایت شود آن ها در قبال این کار شرایط ویژهای را برای شما در نظر میگیرند. این شرایط ویژه ارتقاء جایگاه سایت شماست.
زمانی که شما در اینترنت به دنبال نوعی موبایل میگردید سایتهایی که SEO خوبی داشته باشند در رتبه های بالاتر قرار میگیرند و از این طریق امکان ورود کاربر به سایت افزایش یافته و به کمک بازاریابی اینترنتی، ترافیکی ارگانیک ایجاد میشود.
به Google Adwords پول بدهید
شما میتوانید متناسب با کسب و کار خود به گوگل پول دهید تا شما را در صفحات بالا نمایش دهند و از این طریق کاری مشابه SEO انجام دهید. البته با هزینه ای بسیار بسیار بیشتر نسبت به آن. این روش با نام SEM شناخته میشود و پر مخاطب ترین موتور جست و جوگر یعنی گوگل از طریق گوگل ادوردز (Google Adwords) این کار بازاریابی اینترنتی را انجام میدهد.
سوشال مارکتینگ هدفمند
برای کسب موفقیت در این بخش از روش های بازاریابی اینترنتی نخست باید شبکه های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آن فعالیت دارند را بیابید. سپس طبق اهداف کاریتان شروع به تولید محتوا کنید.
سبک های استفاده از شبکه های اجتماعی متناسب با هر کسب و کار، کالا و خدمات متفاوت است. برای مثال عده ای به قصد برندینگ سراغ این ابزار بازاریابی اینترنتی میروند و گروهی دیگر صرفا برای فروش از آن استفاده میکنند. با مطالعه روی مخاطبانتان و شناخت نیاز آن ها میتوانید مسیر خود را بیابید و یا اینکه برای مدیریت شبکه های اجتماعی از یک شرکت بازاریابی اینترنتی مثل ژوپین کمک بگیرید.
در ازای پرداخت هزینه، تبلیغات بنری تهیه کنید
از روش های بازاریابی اینترنتی که از گذشته تا به امروز هنوز مورد استفاده قرار میگیرد و در میان صاحبان کسب و کار طرفدارانی دارد، تبلیغات بنری میباشد. اگر بخواهیم تبلیغات بنری که یکی از انواع روش های بازاریابی اینترنتی است را بیان کنیم می گوییم:”پیاده سازی تبلیغات در سایت هایی که بازدید بالایی دارند به منظور آشنا شدن سایرین با برند.”
در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین به دو مورد از انواع این دسته از تبلیغات نگاهی میاندازیم.
- استفاده از Fixed Banner Ads: کار را با طراحی یک بنر آغاز کنید و متناسب با ایده و مقصودی که برای کسب و کارتان دارید آن را پیاده سازی نمایید. حال با پرداخت مبلغی به یک سایت بازاریابی اینترنتی، بنر شما برای یک بازه زمانی مشخص نمایش داده میشود.
- تبلیغات بنری کلیکی: این دسته از تبلیغات در چارچوب گسترده تری حرکت میکنند و از نظم بیشتری برخوردار هستند. شما میتوانید جزئیاتی را برای نمایش بنر تبلیغاتی خود تعیین کنید تا مطابق با آن موارد اجرا شود. برای مثال هنگامی که بخواهید برای یک کروات تبلیغ کنید جامعه مردان را هدف گرفته و بازه زمانی ۱۶-۲۳ یعنی پس از ساعت کاری صبح را انتخاب میکنید.
پس از گذراندن این مرحله از روشهای بازاریابی از یکی از سیستمهای تبلیغات بنری کمک بگیرید و حساب خود را شارژ پولی کنید. به ازای هر کلیکی که در سایت میزبان روی بنر شما بخورد مبلغی که در ابتدا توافق کردهاید از حساب شما کسر میشود. انتخاب میان این دو دسته از تبلیغات کاملا به نوع کسب و کارتان بر میگردد و استفاده از هر کدام میتواند بازخورد بالا یا کمی برای شما داشته باشد.
ایمیل مارکتینگ روش قدیمی اما کارآمد در بازاریابی اینترنتی
ایمیل مارکتینگ از روش هایی است که از چندین سال پش مورد استفاده قرار گرفته و با وجود روی کار آمدن ابزار های جدید بازاریابی اینترنتی هنوز جایگاه خود را حفظ کردهاست. برای به کارگیری این ابزار لازم است تا ایمیل جامعه هدف خود را داشته باشید و در مناسبت ها و به بهانه های مختلف برای آن ها پیام بگذارید. البته دقت شود که به هیچ وجه نباید این کار باعث اذیت کاربر شود زیرا ممکن است شما را در لیست سیاه قرار بدهد و بدتر از آن، از برند شما زده شود. برای به دست آوردن ایمیل کاربران میتوانید از طرح های تشویقی مانند دریافت رایگان لینک محتوای آموزشی، کد تخفیف و مواردی مانند این استفاده کنید.
محتوای ویدیویی
تمام تلاشی که در این بخش از تبلیغات دیجیتال میشود انتقال یک پیام از طریق محتوای تصویری میباشد. این پیام در جهات مختلف به شما کمک کرده و باعث رشد در زمینه هایی مانند برندینگ و فروش میشود. از بسترهای مناسبی که برای این کار وجود دارند سرویس آپارات و یا یوتیوب می باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است هنگام تماشای فیلم در این سایت ها در بخش هایی از آن، تبلیغاتی نمایش داده شود. اگر بخواهید میتوانید دفعهی بعدی تبلیغات خود را در آن جایگاه مشاهده کنید!
به دور و برمان که نگاه میکنیم میبینیم که کسب و کارهای سنتی کم رنگ و کم رنگ تر میشوند و جای خود را به مشاغل اینترنتی میدهند. دیر یا زود این اتفاق برای اکثر مشاغل رخ میدهد و طیف گستردهای را درگیر خود میکند. اگر میخواهید در این تغییر از بین نروید و محکم و پا برجا بمانید لازم است خود را به این موج برسانید.