دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

تیلیغات اینترنتی

شاید شنیدن واژه تبلیغات در اولین لحظه ذهن شما را به سمت تبلیغات تلویزیونی و آگهی بازرگانی که پخش می‌شوند ببرد. شاید بیلبوردهای کوچک و بزرگ شهر از جلوی چشمتان گذر کند. این‌ها همه نمونه‌ای از تبلیغات هستند. قبل از این که از تبلیغات اینترنتی صحبت کنیم بگذارید تبلیغات را تعریف کنیم.

تبیلغات چیست؟

تبلیغات در زندگی اجتماعی انسان ها ریشه دارد. عملی که فروشنده یا تولیدکننده‌ با انجام اموری تلاش می‌کند خریدار بالقوه را از تولید و عرضه محصول آگاه کند. این عملیات با شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. آگهی، محتوایی گفته می‌شود که از سمت فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم جامعه تهیه و به روشی متناسب با استراتژی مربوطه انتشار می‌یابد. آگهی‌ها قابلیت چاپی یا غیرچاپی بودن را دارند.

تبلیغات اینترنتی

زمانی که از تبلیغات صحبت به میان می‌آید نمی‌توان تبلیغات اینترنتی را نادیده گرفت. تبلیغات اینترنتی همان معنای معمول تبلیغات دیجیتال را دارد با این تفاوت که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تبلیغات، در فضای وب و اینترنت اعمال می‌گردد. همین تفاوت مزایای فراوانی را به این مقوله می‌افزاید که باعث ایجاد مزیت‌های بسیاری نسبت به شکل سنتی آن می‌شود. دیجیتال مارکتینگ ژوپین این موارد را بررسی می‌کند.

قیمت پایین تر

گران‌ترین نوع از تبلیغات اینترنتی را از نظر قیمت به هیچ وجه ‌نمی‌توان با هزینه‌های گزاف تبلیغات سنتی مقایسه کرد. کافیست نگاهی به پکیج های سایت ژوپین بیاندازید و در مقابل این همه خدمات این قیمت را به تعرفه‌های سرسام‌آور تبلیغات تلویزیونی و یا هزینه‌های بیلبورد در سطح شهر مقایسه نمایید. به وضوح این اختلاف را متوجه خواهید شد.

فراگیرتر بودن

شاید با خود بگویید بحث قیمت صحیح است اما تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد را همه می‌بینند. چه بسا تبلیغات اینترنتی را همگان نظاره نمی‌کنند. این گونه به نظر می‌رسد اما می‌توانید با نگاهی اجمالی به آمار حضور افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متوجه این شوید که تاثیر و ماندگاری این موارد در اینترنت خیلی بیشتر از آن نوع سنتی است. برتری دیگر آن در اینجا مطرح می‌شود که شما وقتی در سایت ها تبلیغ می‌کنید هر کسی از هر جایی در کشور می‌تواند ببیند اما بیلبورد را فقط جامعه خاصی می‌بینند. تبلیغات تلویزیون را نیز عموم مردم می‌بینند البته با ارقامی که دود از سرتان بلند می‌شود. کافیست بودجه تان را در نظر بگیرید.

مزایای تیلیغات اینترنتی

ماندگاری

تراکت تبلیغاتی، بیلبورد، بنر و … هرنوع از تبلیغات سنتی که در نظرتان باشد نهایتا چند ماه عمر دارد و شما باید بعد از مدتی آن را دوباره انجام دهید و دوباره به استقبال هزینه و چالش تازه بروید زیرا ممکن است تعرفه‌ها تغییر کند. در نوع اینترنتی آن شما با صرف یکبار هزینه راه‌اندازی سایت و کانال و پیج در شبکه‌های اجتماعی به سادگی و با صرف هزینه‌های بسیار کمتر می‌توانید کسب و کارتان را به صورت دائم معرفی کرده، برنامه تبلیغاتی مختص خوتان را به راحتی پیش ببرید و باز خورد لازم را از آن بگیرید.

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

بعد از ذکر موارد بالا حال به سراغ انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی می‌رویم.

تبلیغات بنری

یکی از روش های تبلیغات اینترنتی را تبلیغات بنری گویند و به این معنی است که در کادری که با توجه به نیاز شما و کسب و کارتان می‌باشد، نام سایت و یا هر متنی و عکسی که مخاطبان شما را افزایش دهد و باعث افزایش بازدید شما شود قرار داده می‌شود.
فاکتورهایی بسیاری در مورد محل قرار دادن بنرهای شما می‌باشد. تعداد بازدید، تعرفه، اندازه بنر، مربوط بودن به زمینه کاری و … . همه این‌ها را باید در نظر بگیرید و سپس اقدام نمایید. طراحی بنر و محل قرار گیری آن تخصصی ترین مسائلی است که تیم ژوپین در آن به حد قابل قبولی تحقیق و بررسی کرده و نیاز شما را با توجه به مسائل مختلف بر می‌گزیند و برایتان به ارمغان می‌آورد.

رپورتاژ آگهی

نوع دیگری از تبلیغات اینترنتی را می‌توان رپورتاژ آگهی دانست. متنی که بدون اشاره مستقیم برندی را مورد نمایش و بررسی قرار می‌دهد. البته این نکته را فقط از جنبه خوبش نمایان می‌کند و برند شما و کسب و کارتان را به بهترین نوع ممکن معرفی کرده و در آن به صورت غیر مستقیم به آن‌ها اشاره دارد.

تبلیغات گوگلی(Google ads)

این نوع تبلیغات به ازای هر کلیک تعریف می‌شود و بدین صورت می‌باشد که شما ابتدا باید کلماتی که از آن‌ها ورودی مناسب با فعالیت خود را دریافت می‌نمایید را برگزینید و سپس اقدام به گرفتن تبلیغات گوگلی و پرداخت هزینه نمایید. این عمل خود لازمه دانش و تخصص و کسب تجربه و تحقیق در زمینه فعالیت می‌باشد.
دانستن این نکته که این نوع تبلیغات به صورت فصلی و برای این نوع کسب و کارها معمولا کاربرد دارد این امکان را می‌دهد که درست انتخاب کنید و بتوانید مدیریت هزینه ها را به شکل بهتری انجام دهید. راه پیشنهادی مورد نظر در این زمینه انجام مشاوره و تعیین استراتژی صحیح می‌باشد.

ایمیل مارکتینگ

روشی بسیار موثر و کم هزینه که تاثیر فراوانی در بازگشت هزینه دارد. سهولت این امر به اندازه‌ای می‌باشد که می‌توان به آسانی از آن بازخورد گرفت. متن پیام مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت این پروسه می‌باشد و تمرکز ویژه روی آن کلید موفقیت می‌باشد.

تبلیغات ویدیویی

تیلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ نمونه از موفق‌ترین تبلیغات اینترنتی می‌باشد و این موفقیت را مدیون تاثیر شگرف ویدیو در ذهن مخاطبش دارد. به گونه ای که با توجه به آمارهای مورد بررسی حدود ۶۰ برابر بیشتر در ذهن می‌ماند. زیبایی های بصری نوعی از جذب را در ناخودآگاه بیننده تداعی ‌می‌کند که باعث ماندگاری بیش از حد معمول آن نیز می‌گردد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هر جامعه ای در بازه‌ای از زمان با توجه به نیاز و تغییراتش چه در قالب فرهنگی، اجتماعی و … علایقش تغییر می‌کند و از دیرباز عموم مردم تلویزیون و رسانه ملی را به شدت دنبال می‌کردند و برای آن وقت می‌گذاشتند اما با رشد و پیشرفت تکنولوژی حال بیشتر اوقات را در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی می‌گذرانند. این موارد را به سادگی از آمار های جهانی می‌توانید دریابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *