خلاقیت

بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی

یکی‌از مهم ترین دغدغه های هر  استارت‌ آپی  هزینه های تبلیغاتی و انتخاب موثرترین روش تبلیغات می‌باشد .از آنجا که معمولا استارت‌آپ ها در مرحله جذب مخاطب می‌باشند٬ یکی از بهترین راههای مارکتینگ موفق استفاده از  ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است  که در مرحله استارتاپی ، شبکه‌های اجتماعی بخاطر نرخ نفوذ کاربران یکی از بهترین راههای mvp محصول وخدمات است.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

امروز بالاخره یکی از دوستان عزیز مجموعه دیجیکالا جوابی در رابطه با پست بنده نوشتند که احساس کردم لازم است در این رابطه و در پاسخ به این بزرگوار جواب کاملی بنویسم.

در ابتدا چند نکته به نظرم رسید که در رابطه با چنین وضعیتی ( پست یا کامنت انتقادی نسبت به مجموعه ما) یادآور شوم:

۱- پست ها و کامنت های انتقادی که از کسب و کار ما در شبکه های اجتماعی ثبت می شود عموماً دو دلیل میتواند داشته باشد:

  • اول تخریب کسب و کار به هردلیل مثل رقابت یا خصومت شخصی
  • دوم علاقه به مجموعه مربوطه و احساس مسئولیت نسبت به آن

اما در هر دو صورت نتیجه یکسان است. تهدیدی برای نام کسب و کار که اگر به درستی به آن پاسخ داده نشود میتواند بعضاً نتایج بسیار منفی برای مجموعه به ارمغان بیاورد. در عین حال یک جواب مثبت و حساب شده می تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و حتی به نوعی تبلیغ تبدیل شود.

۲- در هر مجموعه بخصوص در مجموعه های بزرگ، روابط عمومی یا حداقل یکی از مسئولین مارکتینگ آن مجموعه بایستی وظیفه پایش شبکه های اجتماعی و پاسخ به پست های مرتبط با خود را (چه مثبت و چه منفی) به عهده داشته باشد و سایرین بخصوص اگر در این زمینه سررشته ای ندارند بایستی از پاسخ دادن منع شوند.

۳- بطور کلی نه فقط در مارکتینگ و روابط عمومی، بلکه در هر حال هدف هر کسب و کار یا هر فرد بایستی اصلاح و ترقی باشد. به قول شاعر:

مرد باید که گیرد اندر گوش، ور نوشته است پند بر دیوار

 

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، موضوعی‌ست که در چند سال اخیر و به خصوص با گسترش دسترسی مردم به اینترنت و گجت‌های دیجیتال، روز به روز رونق بیشتر پیدا می‌کند و اهمیت حضور موفق و موثر را در این دنیای مجازی به رخ همه‌ی کسب و کارها می‌کشد.

هرچند دیجیتال مارکتینگ، فقط شامل فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی یا آنلاین نمی‌باشد و سایر فعالیت‌هایی که به نحوی از رسانه‌های دیجیتالی برای پیشبرد اهداف بازاریابی‌شان استفاده می‌کنند نیز در دسته فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد (مانند USSD و بیلبوردهای الکترونیکی).

در این جا قصد داریم تا درباره چیستی و نحوه به کار گرفتن تمامی ابزارها، استراتژی‌ها و رویکردهای دیجیتال مارکتینگ، صحبت کنیم. برای شروع می‌توانید از مقالات زیر شروع کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *