دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

اصول بازاریابی دیجیتالی

 

بازار یابی دیجیتالی چیست ؟

اصول بازاریابی دیجیتالی شامل تمام تلاش‌های بازاریابی است که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند.

خدمات دهندگان دیجیتالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده نگرشان، از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای دیگر بهره می‌گیرند.

۵ اصل بازاریابی دیجیتال

در این متن به اصول بازاریابی دیجیتالی را برسی می‌کنیم.

  1. سرمایه شما، محتوای شماست

امروزه اینترنت در دسترس همگان است پس در این صورت همه می‌توانند محتوای خود را تولید کنند.

اما آیا همه به اصول بازاریابی دیجیتالی آگاه هستند؟

کسی که به اصول بازاریابی دیجیتالی آگاه است به راحتی با تولید محتوایی با کیفیت و با ارزش، خود را به همگان معرفی و از میان انبوهی از اطلاعات جدا می‌کند. مانند گلی که در میان خارها رشد کرده و دیده می‌شود.

  1. سادگی = کارایی

محتوای بازاریابی دیجیتالی خودتان را خیلی ساده اما خلاقانه و با احساسات واقعی تبلیغ کنید.

مانند ساخت تیزر، پادکست، مصاحبه با مردم، بنر در سطح شهر، که دیده و شنیده شوید به طوری که مردم تصور کنن شما سبک جدیدی از زندگی را در اختیار دارید.

  1. آدرس

مشتری را باید با دریافت ایمیل، آدرس، شماره تلفن، پیش فروش محصولات، تخفیف‌های گوناگون وسوسه کنید که به سمت محتوای دیجیتالی شما بازگردد.

آنها را به گردهمایی ها دعوت کنید و آرمان های بزرگ خود رو برای آنها بیان کنید.

اصول بازاریابی دیجیتالی

اصول بازاریابی دیجیتالی

بیشتر بخوانید : کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  1. آشنایی

با صحبت کردن رو در رو، اسفاده از سوالات شخصیتی، برگزاری نظرسنجی مشتریان خود را بشناسید و از علایق آنها با خبر باشید.

اگر می‌خواهید که با مشتری رابطه طولانی داشته باشید باید با او سازگار باشید .

آسودگی و نظر مشتری باید در مرکز همه کار ها باشد تا فروش محصولات بازاریابی دیجیتالی.

  1. رقابت

با مطالعه در پیرامون موضوع اصلی بازاریابی دیجیتالی خود همیشه بروز باشید.

 مدام در جهت بهبود و پیشرفت بازاریابی دیجیتالی خودتان تلاش کنید.

حتی بخشی از زمان و تحقیقات و مطالعات خود را صرف آشنایی رقیبان خود کنید از ایده ها، تبلیغات، سلیقه مشتریان رقیبان خود نیز ایده بگیرید و با توجه به نیاز مشتریان خود آن را بهبود ببخشید.

باید برای تغیر آماده باشد، زیرا که مشتریان کاری را می‌خواهند و رقبا انجام می‌دهند و این روند دائما تکرار و متفاوت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *