دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد درباره سوشال مارکتینگ

سوشال مارکتینگ وسیله ای کاربردی است برای جمع آوری ترافیک و هم چنین افزایش بازدید کننده وب سایت شما، تا از این طریق بیشتر خود را بروز دهید.

فرآیند سوشال مارکتینگ متشکل از برنامه هایی است که اکثرا بر تشکیل محتوا تاکید دارد، که این محتوا باید در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود. هر اندازه میزان فعالیت شما در حیطه‌‌ی سوشال مارکتینگ بیشتر باشد به کسب و کار شما اعتبار بسزایی می بخشد.

این روش از دیجیتال مارکتینگ امکانی را فراهم میکند که براحتی در معرض دید همگان باشید و همین موضوع باعث میشود تا به طور ۲۴ ساعته نام تجاری شما تکرار شود و پرورش یابد که این موضوع یکی از اصول بازاریابی است.

یکی از مزیت‌های این روش این است که در جهت پیش برد منافع گروه تان کمپین‌هایی را ایجاد میکنید که این کمپین‌ها توسط افراد ناآگاه تقویت و پخش میشود و این مسئله باعث میشود که سود خوبی به شرکت شما برسد.

۴ تا از بهترین شبکه های اجتماعی برای سوشال مارکتینگ

  1. فیسبوک (آغاز کننده مفهوم جدیدی از بازاریابی اجتماعی)
  2. توییتر
  3. اینستاگرام (در خصوص استراتژی بازاریابی اینستاگرام، محتوایی در سایت منتشر شده است)
  4. تلگرام

 

سوشال مارکتینگ چه ویژگی هایی دارد؟

  • قابلیت دسترسی برای همگان را دارد.
  • از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
  • پخش نام تجاری به راحتی توسط افراد گوناگون انجام میگیرد.
  • تاثیر در سئوی سایت و کسب رتبه بهتری در موتور های جست و جو گر را ایجاد میکند.

 

چه زمانی برای پست قرار دادن پست مناسب است؟

بسیار مهم است که پست تبلیغاتی را چه زمانی قرار دهیم.حتما باید بدانید که در طول هفته چه روزهایی و در طول روز چه ساعت هایی کاربران دوست دارند با چه محتوایی برخورد کنند و در چه حیطه هایی مطالعه داشته باشند.

همین موضوغ به ظاهر ساده مشخص میکند که شما یا برده هستید یا بازنده.به عنوان مثال بعد از شام افراد به دنبال مطالب شاد و مفرح هستند تا ساعاتی را به استراحت بپردازند و از هیاهوی کاری دور باشند و یا در اوایل روز به دنبال اخبار هستند تا اطلاعات بازار یا اجتماع را کسب کنند.

سوشال مارکتینگ در مشهد چه جایگاهی دارد؟

بدلیل اینکه در مشهد هنوز دیجیتال مارکتینگ آنچنان جایگاه خود را تثبیت نکرده است در نتیجه سوشال مارکتینگ نیز میتواند تاثیر بسزایی در افکار کاربران فضاهای مجاز داشته باشد، چراکه بدلیل محدود بودن شرکت های فعال در حوزه سوشال مارکتینگ ،اگر شرکتی بتواند فعالبت مدام و با کیفیتی را از خود نشان دهد از باقی شرکت های سبقت گرفته و ذر زمینه خود موفق و پیروز خواهد شد.

در نتیجه مشهد اکوسیستم نابی است برای فعالیت های سوشال مارکتینگ تا از این طریق شرکت ها به راحتی بتوانند به اهداف کاری خودشان دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *