دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

شرح شغل و وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و جا نماندن از صحنه رقابت در کسب و کارهای سنتی سبب شده که نیاز مشاغل و کسب و کارها به نیروی متخصص و کارشناس دیجیتال مارکتینگ شتاب و شدت بیشتری بگیرد و از همین رو مشخص شدن شرح شغل و وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ برای مدیران و کارمندان بسیار اهمیت بالایی دارد. در ادامه جزئیات وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین مشهد را برای شما بیان می‌کنیم.

ضرورت حضور کارشناس دیجیتال مارکتینگ

دلایل متعددی برای حضور یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در یک مجموعه وجود دارد مثلاً افزایش بهره وری در فضای آنلاین، تدوین استراتژی کسب و کار، شناخت در لحظه نیازها و تقاضاها از دلایل مهم و ضروری برای حضور این گونه افراد هستند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما بایستی تمامی حوزه‌های آنلاین شما مانند سایت، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و … را تحت نظر داشته باشد و با سنجش دقیق، میزان بهره وری هر کدام را شناسایی و در مسیر بهبود آنها برنامه ریزی کند. توجه کنید یک کارشناس  و متخصص لزوماً نباید تمامی مهارت‌ها را داشته باشد. در این مورد دقیق‌تر در ادامه توضیح می‌دهیم.

وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

امروزه واژه دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بسیار به کار گرفته می‌شود و با توجه به نوپا بودن در ایران، افراد نخبه و متخصص در این زمینه بسیار کم هستند. در واقع وظیفه اصلی یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، تدوین استراتژی و مدیریت دیگر بخش‌ها مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی و… می‌باشد. توجه کنید داشتن تخصص در حوزه‌های مختلف برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ (مثلاً سئو) الزامی نیست و صرفاً یک مزیت است ولی باید با آنها آشنایی داشته باشد.

در مقابل کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های کلیدی دیگری را داشته باشد و از آنها در راستای بهبود وضعیت و رشد مجموعه استفاده کند. در ادامه برخی از این موارد را برسی می‌کنیم:

بررسی نرخ تبدیل

Convertion rate یا نرخ تبدیل، از وظایف مهم یک کارشناس فعال در این حوزه می‌باشد که باید به صورت مداوم و مستمر سنجش و اندازه‌گیری شود. نرخ تبدیل می‌تواند با توجه به هدف کسب و کارها، تعداد فروش، تعداد دانلود فایل، تعداد بازدید یه صفحه سایت، تعداد کلیک و… باشد.

ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی

ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی توجیه پذیر با توجه به خلاقیت و هدف کسب و کار از دیگر مواردی هست که فرد کارشناس انجام می‌دهد. کمپین‌های تبلیغاتی تأثیر بسیار مهمی در کسب و کار شما دارند و اگر به درستی شاخص‌ها و معیارهای آن برسی و سنجش نشود، نمی‌توان آن را بهینه سازی کرد و این موضوع باعث هدر رفت هزینه و زمان می‌شود که گاهی خسارات غیر قابل جبران ایجاد می‌کند.

سئو و بهینه سازی سایت

از دیگر وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ این است که باید به اصول و تکنیک‌های سئو و بهنیه سازی برای افزایش جذب بازدید کننده تسلط داشته و از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف تبلیغاتی در بستر اینترنت و آنلاین آگاهی داشته و بسته به نوع و هدف رقابتی کسب و کار آن را به کار ببرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو و بهینه سازی سایت کلیک نمایید.

بررسی و آنالیز نیاز مشتری

بررسی رقبا در دیجیتال مارکتینگ

تحقیق و آنالیز خواسته‌ها و نیازهای مشتریان هر کسب و کاری و توانایی تحلیل رقبا در کسب و کارها، یک فرآیند ضروری و البته هوشمندانه می‌باشد. کارشناس بازاریابی دیجیتال باید توانایی تشخیص ترند بازار و رصد آن را به خوبی داشته باشد و فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالی خود را در جهت خواسته و نیاز مشتری تطبیق دهد.

سوشال مارکتینگ

نظارت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تدوین استراتژی مناسب در این فضا از جمله کارهایی است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در فرآیند برندینگ کسب و کارها و شرکت‌ها انجام می‌دهد.

تبلیغات هدفمند

استفاده از تبلیغات با هدف برندینگ کسب و کار و یا شرکت‌ها سبب می‌شود که مخاطبان با نام و محصولات آن شرکت و یا کسب و کار آگاهی بیشتری داشته که در نهایت منجر به افزایش فروش در آینده می‌شود. فرد کارشناس توجه به برندینگ و مدیریت آن را انجام می‌دهد.

طراحی اصولی سایت

از مهمترین وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنایی با ترندهای به روز دنیا در طراحی و تجربه کاربری وب سایت‌ها است. توجه کنید این بدین معنی نیست که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید کار طراحی سایت را انجام دهد. در شرح وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ برسی و تحلیل و بهبود ux یا تجربه کاربری شامل است. برای آشنایی بیشتر و اطلاع از خدمات طراحی سایت کلیک نمایید.

آگاهی و توجه به جدیدترین تکنولوژی‌ها در فضای تبلیغاتی اینترنت و استفاده از آن با توجه به فاکتورهای جذب مشتری از دیگر وظایف و یا در واقع فعالیت‌های دائم یک کارشناس در این حوزه می‌باشد. آژانش دیجیتال مارکتینگ ژوپین در مشهد همواره هوشمندانه ترین راهکار و به روز و کارآمدترین تکنولوژی را در ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما خواهد داد و تا رونق کسب و کار و صدر نشینی صحنه رقابت مشاغل همراه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *