دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

سئو نیاز کسب و کارهای اینترنتی

در این آموزش می‌خواهیم شما را با کاربردهای اصلی سئو برای کسب و کارهای اینترنتی و روش ارزیابی یک سئو موفق آشنا کنیم.

چرا سئو در مشهد یک نیاز است؟ 

نیاز مبرم کسب و کارها به سئو در مشهد را می‌توان اینطور شرح داد، همه‌ی ما می‌دانیم که با پیشرفت تکنولوژی، رقابت کسب‌ وکارها سمت و سوی مجازی گرفته است و داشتن سایت فعال و بهینه، راز موفقیت یک کسب وکار در دنیای پیشرفته امروز است، پس با توجه به نرخ رشد کسب و کارهای اینترنتی در شهر مشهد، سئو نه تنها یک نیاز بلکه یک الزام است.

شش مورد از مهمترین کاربردهای سئو در کسب و کار اینترنتی

اگر شما میخواهید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید یا آن را گسترش دهید با استفاده از تکنیک­‌های سئو وب­سایت می­ توانید:

  1. در صدر موتور‌های جستجو قرار بگیرید و زودتر و بهتر از رقیبانتان دیده شوید
  2. برای مشتریان خود اعتماد سازی کنید
  3. آمار بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان سایت خود را افزایش دهید
  4. هزینه تبلیغات خود را کاهش دهید
  5. در شبکه های مجازی پر‌رنگ تر شویدو از طریق فضای مجازی بازاریابی موثر انجام دهید
  6. به عنوان برند در کسب و کار خود شناخته شوید و میزان فروش خود را افزایش دهید

 سئو یک نقطه عطف برای رشد

 می‌توان اینطور گفت که هر کسب و کار پتانسیل بالایی برای رشد دارد و راه رسیدن به رشد پیدا کردن نقطه عطف آن است، که برای کسب و کارهای اینترنتی این نقطه عطف، سئو است.

آمارها همواره ثابت کرده اند که سئو از اصلی ترین راه‌های جذب مخاطب اینترنتی است. حدودا ۸۹ % مشتریان برای تصمیم گیری نهایی خرید از موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند. بنابراین توجه به سئو باعث توجه مشتریان اینترنتی به برند شما خواهد شد که نتیجه آن فروش و سود بیشتر است.

قدم اول برای داشتن سئو موفق

نکته طلایی در شروع سئو هماهنگ بودن آن با اهداف شما برای کسب و‌کار آنلاینتان است. باید اهداف بلندمدت خود را مشخص کنید و آن‌‌ها را به اهداف کوتاهمدت تقسیم کنید و سپس سئو را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت که زمینه میسر شدن اهداف کلی تر هستند به کار بگیرید. برای مثال، اگرهدف شما افزایش تعداد بازدیدکننده سایتی مثل سایت اخبار شهر مشهد است، باید در کانال‌هایی که جامعه آماری بالایی از مردم مشهد را دربر دارند تبلیغ کنید.

 پنج پارامتر‌ اساسی برای ارزیابی سئو 

در این بخش پنج پارامتر کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم که بهبود و افزایش آن‌ها نشان دهنده ی روند رو به رشد سئو انجام شده برای سایت شما است.

۱. ترافیک

ترافیک سایت بیانگر تعداد افرادی است که سایت شما را از طریق نتایج موتور‌های جستجو بازدید کرده اند و این عدد تاثیر سئو را در بالا بردن رتبه شما و جذابیت مطالب سایتتان برای مخاطبین به خوبی نشان می‌دهد.

۲. رتبه بندی

رتبه بندی شما در نتایج جستجو با عبارت کلیدی معین، میزان موفقیت شما را در تولید محتوا بر محوریت آن عبارت کلیدی مشخص می‌کند و می‌توانید تصمیم بگیرید که کار خود را روی همان عبارت قبلی ادامه دهید یا به دنبال عبارات خاص تر بروید.

۳. تعامل

میزان تعامل کاربران را می توان بر اساس میزان زمانی که کاربران در سایت شما گذرانده اند، یا میزان به اشتراک گذاری و نظراتی که ثبت کرده اند ارزیابی کرد.

۴. تبدیل

اصطلاح “تبدیل”  به هر عملی که انتظار می‌رود کاربران بعد از بازدید از سایتتان انجام دهند مانند: خرید از سایت، گذاشتن کامنت،عضویت در خبرنامه و… گفته می‌شود پس افزایش تبدیل برای سایت شما از نتایج سئو کارآمد است.

۵. تعداد لینک ها

تعداد لینک های واقعی که از خارج به سایت شما ایجاد می‌شود بیانگر این نکته است که کاربران اینترنتی به چه میزان به مطالب شما توجه می‌کنند.

 

هشدار بیل گیتس را جدی بگیرید 

“به همه کسب و کارها هشدار می‌دهم که حتی اگر تا‌کنون در صنعت خود بی‌رقیب بوده‌اید، ممکن است به زودی مورد هجوم فعالان داد‌ و ستد اینترنتی قرار بگیرید.”، پس از همین امروز سئو سایت خود را شروع کنید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *