دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

سئو در تولید محتوا (بخش اول)

قبلاً در مورد اهمیت سئو در کسب و کارها گفته ایم. در این مقاله می‌خواهیم شما را با تعدادی از روش های سئو در تولید محتوا آشنا کنیم.

عبارت کلیدی در موتورهای جستجو

اگر رتبه سایت شما در گوگل برای عبارت کلیدی (به عنوان مثال) “سئو و بهینه سازی سایت” ، عدد دوازده باشد، برای کاهش این رتبه و گرفتن پنج رتبه اول باید از سئو استفاده کنید. از آنجا که موتور های جستجو در وب در بین کاربران اینترنتی رایج هستند پس هر سایت باید برای بهتر دیده شدن باید روش های سئو را به کار بگیرد.

اولین گام، انتخاب عبارت کلیدی

عبارت کلیدی هدف را مشخص کنید، به اینصورت که ابتدا کلمات کلیدی را که می‌خواهید سایت شما در آن‌ها جزو ده سایت اول در نتایج موتورهای جستجو باشد را انتخاب نمایید، فرقی نمی‌کند این کلمات تخصصی هستند یا عامیانه اما بهتر است از کلمات و عبارات مرتبط با موضوع سایت خود استفاده کنید و حتما درباره ی لیست خود با دیگران مشورت کنید.

نکته طلایی در انتخاب کلمات کلیدی

بعضی از کلمات کلیدی که در لیست شما قرار دارند عامیانه هستند، به عنوان مثال “طراحی سایت”، که این کلمات با این که تعداد دفعات بیشتری توسط کاربران سرچ می شوند اما برای همه ی افراد شناخته شده هستند و رقابت بر سر این کلمات در بین تولیدکنندگان محتوا زیاد است پس به دست آوردن رتبه ی خوب در موتور های جستجو با این کلمات کار دشواری است هر چند اگر در این کار موفق شوید رتبه ی شما پیشرفت فوق العاده ای خواهد داشت، پس پیشنهاد می‌کنیم سراغ کلماتی بروید که رقابت در آن ها کمتر است، همچنین برای شروع کار بین سه تا پنج کلمه را در نظر بگیرید و تمام تمرکزتان را برای رشد سایت روی این کلمات معطوف کنید تا نتیجه کارتان به خوبی قابل مشاهده باشد.

 

صبر، خصیصه تولیدکنندگان محتوای موفق

گوگل به هر محتوای جدید رتبه ای را اختصاص می دهد که تعلق گرفتن این رتبه به مطلب چند روز طول می کشد، همچنین ایندکس (پیدا شدن محتوا در گوگل) برای هر محتوای تازه نشر یافته از چند ساعت تا یک هفته (بسته به DA یا اعتبار سایت) طول خواهد کشید. پس صبر داشته باشید و توقع نداشته باشید پس از گذشت چند ساعت شاهد بهبود رتبه خود در نتایج جستجو گوگل باشید.

 

تگ عنوان  در محتوا و سه کاربرد اساسی آن

تگ عنوان از مهم ترین نکات تولید محتوا متنی است.در ادامه به توضیح سه کاربرد اساسی تگ عنوان را در بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت:
۱ – اگر کلمه کلیدی شما در عنوان مطلب وجود داشته باشد،کاربر، لینک و عنوان طراحی وب سایت شما را به صورت مشخص (هایلایت ، پررنگ ، bold) شده مشاهده می کند که این مطلب باعت افزایش ورودی های سایت شما خواهد شد.

۲ – باعث افزایش رتبه بندی ( ranking ) شما در موتور های جستجو خواهد شد .
۳ – باعث می شود موتور های جستجو بین صفحه شما و صفحات مشابه تفاوت قائل شوند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *