دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

تعرفه‌ی خدمات دیجیتال مارکتینگ

در بازار داغ این روز ها، خدمات دیجیتال مارکتینگ از مهم ترین و ضروری ترین نیاز های هر کسب و کاری شده است و با توجه به محدودیت ها در زمان، نیرو و هزینه، برای همه مدیران تعرفه‌ی خدمات دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. در ادامه با توجه به فعالیت ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین برای شما نحوه محاسبه، هزینه ها و شرایط خدمات دیجیتال مارکتینگ را شرح داده ایم.

خدمات دیجیتال مارکتینگ، شامل خدمات گسترده ای میشود که به شما در جذب مشتری، افزایش فروش، برندینگ کمک شایانی میکند. نحوه محاسبه هزینه خدمات، بر اساس کیفیت و کمیت کار انجام شده تعریف میشود و در بازار قیمت مشخصی برای خدمات تعریف نشده اما میتوان حداقل هایی برای کیفیت های متفاوت و خدمات متفاوت تعریف کرد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل شبکه های اجتماعی، طراحی سایت، تدوین استراتژی، تبلیغات آنلاین، سئو و بهینه سازی، تولید و بازاریابی محتوا و … میشود که در روش محاسبه هر کدام و هزینه های اولیه آن را در ادامه بیان میکنیم.

نحوه محاسبه تعرفه‌ی خدمات دیجیتال مارکتینگ

در بازار افراد مختلف تازه کار تا حرفه ای وجود دارند که خدمات مختلف را با قیمت های متفاوت برای شما انجام میدهند. لطفا در نظر داشته باشید که خیلی از مواقع به شما پیشنهاد های ارزان تری میشود اما حتما حتما نمونه کار های افراد رو برسی کنید.

به صورت مثال، با شرکتی مذاکره میکنید و به شما هزینه طراحی سایت را ۳۰ میلیون تومان اعلام میکنند. همزمان شما با شرکت دوم آشنا میشود که هزینه طراحی همان سایت و با همان شرایط را به شما ۲ میلیون تومان اعلام میکند. اینجا سئوالی که برای شما پیش میاد، دلیل این اختلاف قیمت است. معمولا در بازار دیجیتال مارکتینگ علت اصلی اختلاف قیمت کیفیت خدمات است. مثلا فرض کنید در همین مثال شرکت اول برای شما هاست یک ساله با ۱۰ گیگابایت حافظه تهیه میکنند ولی شرکت دوم هاست ۳ گیگابایت سه ماهه تهیه میکند و به علت جزئیات بالا در حوزه دیجیتال مارکتینگ، میتوان از این قبیل تغییرات را ایجاد کرد.

البته در کنار این مورد شرکت هایی هم هستند که با همان کیفیت و هزینه کم تر برای شما انجام میدهند. به همین دلیل حتما قبل از سفارش هر خدمتی، نمونه کار های افراد و شرکت ها را برسی کنید.

عامل شکسته شدن تعرفه‌ی خدمات دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در مقدمه گفته شد تعرفه‌ها عددهایی ثابت هستند:

برخی از عوامل بر روی تغییر تعرفه‌ها تاثیر می‌گذارند مثل شرکتی که شما قصد همکاری با آن را دارید یا مدت زمانی که پروژه‌ی شما برای انجام زمان می‌خواهد. همچنین دستمزد و نوع کار دیجیتال مارکتر و اعضای گروه‌اش و …
قطعا در کارهای اینترنتی برای جذب مشتری بیشتر باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد تا به هدف خود رسید. همان گونه که اگر کسب و کار سنتی داشته باشید نیز این نیاز وجود دارد. مثلا برای مغازه داران، برای افزایش فروش نیاز به حضور بیشتر مشتری نیاز است و برای این موضوع باید تبلیغات بیشتر، تنوع جنس بیشتر و … مهیا شود.

وظیفه ی اصلی دیجیتال مارکتر در برابر مشتری

بنابراین امروزه خدمات دیجیتالی خیلی رونق گرفته است.

تقریبا همه باید از آن استفاده کنند بعضی از دیجیتال مارکترها می‌توانند به راحتی هزینه‌های زیادی را برای انجام پروژه‌های شما دریافت کنند اما در قبال آن هزینه پروژه‌ای معمولی به شما ارائه دهند. در واقع تعرفه‌ی خدمات دیجیتال مارکتینگ را افزایش داده اما در قبال آن کار کمتری انجام دهند.

یکی از مهم‌ترین رکن‌هایی که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد وجدان کاری است که همه مراحل را از ابتدا و به روشنی برای مشتری خود باز کند.

دیجیتال مارکتینگ تخصصی کمیاب

برخلاف اینکه این روزها همه به دنبال کار‌های اینترنتی هستند هنوز در کشور ما افراد زیادی در این رشته فعالیت نمی‌کنند و این رشته، رشته‌ای نوپا و تازه است.
نکته‌ی دیگر اینکه هر شخصی می‌تواند کارهای سایت خود را انجام دهد اما باید دارای شرایطی باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
• باید اطلاعات کاملی در مورد شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ مثل سوشال مدیا مارکتینگ و همچنین ایمیل مارکتینگ و .. داشته باشد.
• سرمایه و وقت بسیار بالایی داشته باشد.
• به اندازه‌ی یک تیم ۵ نفره خلاقیت داشته باشد.
همانطور که بیان شد شرایط بالا یه هیچ وجه ساده نیست و برای انجام دادن کارهای اینترنتی خود باید بهای آن را نیز بپردازیم و همه‌ی توان خود را در این امور خرج کنیم. از این رو کارفرمایان می‌توانند درک کنند که تعرفه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ باید بر اساس توانایی و قدرت مجموعه‌ها تعریف شود.

بازیگران، شبکه‌های اجتماعی

در دیجیتال مارکتینگ‌ محل برگذاری و نمایش خدمات و جذب کاربر و مشتری در شبکه‌های مجازی است. به طور حتم همه می‌دانید که امروزه بیش از نصف مردم کشور در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و در آن فعالیت مستمر دارند پس بهترین مکان برای برقراری ارتباط با مردم شبکه‌های اجتماعی است.

مقاله در یک نگاه

از این مقاله اینگونه می‌توان برداشت کرد که برای اینکه دستمزد خود را بالاتر ببرید باید میزان و قدرت کار خود را بالا برده است. همینطور هم اگر کار با کیفیت و فوق العاده می‌خواهیم نیز باید به همان میزان برایش سرمایه بگذاریم مورد اخر اینکه برای اینکه سایت خود را مدیریت کنیم باید شرایط ویژه‌ای داشته باشیم که این شرایط به اسانی به دست نمی‌آیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *