فکر میکنید اهمیت تولید محتوا چیست؟
معمولاً اولین جایی که برای دریافت مشاوره تخصصی و یافتن پاسخ پرسشهای خود مراجعه میکنید، کجاست؟ احتمالاً “گوگل”.
در این صورت شما تنها نیستید. چرا که گوگل روزانه به بیش از ۵ میلیارد جستجو پاسخ میدهد!
وقتی سؤالی را در نوار جستجو وارد میکنید آن لینکهایی که در نتایج جستجو ظاهر میشوند، محتوا هستند. بنابراین، محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمرهی ما را تحت تأثیر قرار میدهد. به عنوان مثال تولیدکنندگان محتوا به سؤالات ما پاسخ میدهند، ما را سرگرم میکنند و در فرآیند جذب مشتری و خدمات دیجیتال مارکتینگ ما را یاری میکنند. به عبارت دیگر، اگر شما از تولید محتوا استفاده نکنید، در حقیقت در داخل غار افلاطون هستید! البته جای نگرانی نیست، میتوانید از خدمات حرفهای ژوپین در خصوص بازاریابی محتوا در مشهد استفاده کنید.
در این متن، ابتدا به ارائهی برخی از مزایای بازاریابی محتوا پرداخته و سپس گامهای تولید محتوای حرفهای را شرح میدهیم.

تولید محتوا ژوپین
مزایای بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی سنتی
حال به بررسی برخی از مزایای بازاریابی محتوا میپردازیم:
- بازاریابی محتوا منجر به اثرگذاری ۳ برابر بیشتر از بازاریابی سنتی شده است و ۶۲ درصد هزینهی کمتری دارد.
- SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده میکنند، دارای ۱۲۶درصد مشتریان بالقوهی بیشتری نسبت به SMB هایی که این کار را نمیکنند، هستند.
- ۶۱ درصد از خریدهای آنلاین، نتیجهی مستقیم خواندن محتوای وبلاگ یا سایت هستند. و
- شرکتهایی که در هر ماه بیش از ۱۶ پست منتشر میکنند نسبت به شرکتهایی با کمتر از ۴ پست منتشر شده در ماه، ۳.۵ برابر ترافیک بیشتری دارند.
بنابراین، محتوا برابر است با رشد کسب و کار. شرکت تولید محتوای ژوپین میتواند به رشد کسب و کار شما از طریق ارائهی خدمات حرفهای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا در مشهد، کمک کند.
در ادامه گامهای تولید محتوا به صورت خلاصه بیان خواهد شد.
مراحل تولید محتوا چیست؟
بصورت کلی و مختصر برای تولید محتوا، ابتدا باید ایدههایی که برای مشتریان شما جذاب هستند را انتخاب و پرورش دهید؛ سپس محتوای متنی، محتوای ویدئویی، محتوای صوتی و … را حول محور ایدهی انتخابی خود تهیه کنید، و در نهایت این اطلاعات را در دسترس مخاطبین خود (از طریق وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و …) قرار دهید. اما برای تولید محتوای حرفهای و اصولی، باید گامهای زیر را طی کرد:
(ژوپین میتواند تولید محتوای دیجیتال در مشهد را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما انجام داده و مراحل آن را بصورت اصولی و متناسب با نیاز شما پیاده سازی کند.)

گام های تولید محتوا
گام اول: برنامه ریزی و استراتژی محتوا
شما بدون داشتنِ پلان نمیتوانید شروع به ساخت خانه کنید. بدون داشتن مأموریت و چشمانداز هم نمی توانید یک شرکت را راهاندازی کنید. بنابراین، بدون داشتن استراتژی محتوا هم نمی شود تولید محتوا انجام داد. چرا که در غیر اینصورت بسیار احتمال دارد که از هدف خود دور شوید.
یک استراتژی محتوا شامل همه چیز از برند (نام تجاری) گرفته تا چگونگی ارتقای محتوا، شناسایی مشتری، تبلیغات و حتی چگونگی استفاده از محتوای تولید شده برای مقاصد گوناگون را در بر میگیرد.
گام دوم: فرآیند تولید محتوا
بازاریابان حرفهای به شدت دارای مشغله شغلی هستند. آنها وقت خود را در سیستمهای ناکارآمد تلف نمیکنند. بنابراین، برای آنها بسیار مهم است که برای هر کاری که انجام میدهند فرآیندی ایجاد کنند و آنرا آنقدر تکرار میکنند تا به پروسهای که میخواهند دست یابند. بنابراین، فرآیند زیر را برای تولید محتوا دنبال کنید تا از حدس زدن خلاص شده و فضای ذهنی خود را برای کارهای خلاقانه آزاد کنید:
- جستجوی SEO (علاوه بر شناسایی مخاطب، باید بررسی کنید که چگونه میتوان محتوا را در مقیاس بزرگتر و برای مخاطبان بیشتری اعمال کرد. استفاده از کلمات کلیدی که دارای رقابت بالایی هستند، در شروع راهاندازی سایت، ایدهی خوبی نیست. در این مرحله بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی معمولی و با سختی پایین (کمتر از ۵۰) است. میتوانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مثل MOZ و SEMRush استفاده کنید.)
- شکلدهی ایده (بعد از شناسایی کلمات کلیدی، برای بدست آوردن ایده باید روش طوفان فکری (brainstorm) را انجام دهید.)
- نوشتن (برای مشتری یا مخاطبی که قبلاً شناسایی کردهاید بنویسید نه فقط برای موتورهای جستجوگر! مزایای متن خود را در عنوان ذکر کنید تا برای مخاطب جذاب باشد. در نهایت سعی کنید محتوایی واضح و شفاف ایجاد کنید.)
- ویرایش (قبل از آپلود محتوا، آن را از لحاظ ویرایشی و املایی کنترل کنید.)
- آپلود کردن (میتوایند برای آپلود محتوای خود از یک CMS استفاده کنید.)
- منتشر کردن (شاید به نظر بیاید که منتشر کردن محتوا فقط یک کلیک ساده است. بله شما می توانید محتوای آپلود شده را فوراً منتشر کنید و یا برای بیشتر کردن اثرگذاری آن مدتی صبر کنید و به موضوعاتی از قبیل منتشر کردن محتوا بر اساس یک برنامهی زمانی خاص، یا بر اساس ترندهای موجود فکر کنید.)
گام سوم: ابزارهای تولید محتوا
شما میتوانید از ابزار تولید محتوا برای ایجاد یک محتوای حرفهای استفاده کنید. برخی از این ابزارها عبارت اند از:
گام چهارم: ایجاد یک پلن محتوا
محتوا همه جا هست، اما موفقیت در تولید محتوا به توانایی شما در تطبیق محتوا با رسانهای که در آن منتشر میشود، بستگی دارد. در ادامه تعدادی از این رسانهها بیان میشود که برای تولید محتوا در هر کدام باید اصول مربوط به خودش را رعایت کنید.
- محتوا برای شبکههای اجتماعی (مثل اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و توییتر).
- محتوا برای وبسایت. و
- محتوا برای وبلاگ.
گام پنجم: آنالیز محتوا
آخرین و مهمترین گام در تولید محتوا، تحلیل و آنالیز محتوا است. از اهداف اولیه و استراتژی محتوای خود به عنوان راهنمایی برای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید. برای بدست آوردن دادههای مورد نیاز برای تحلیل محتوا نیز میتوانید از گوگل آنالیتیکس و پارامترهای زیر استفاده کنید.
- بازدیدهای صفحه (Page Views): تعداد کاربرانی که از محتوا بازدید کردهاند.
- ترافیک ارگانیک (Organic Traffic): ترافیکی که از موتورهای جستجو میآید.
- نرخ پرش (Bounce Rate): درصد افرادی که سایت را بعد از بازدید از تنها یک صفحه، ترک کردند.
- نرخ تعامل (Engagement Rates): تعداد افرادی که از طریق لایک، به اشتراک گذاشتن، کامنت و … با محتوا در تعامل بودند.
همانطور که گفته شد، تولید محتوا نقش بسزایی در رشد کسب و کارها در دنیای امروز دارد. بنابراین، تمرکز در حیطهی بازاریابی محتوا یکی از اصلیترین استراتژیهای توسعهی کسب و کار است.
در همین زمینه، بصورت خلاصه مراحل تولید محتوا عبارت اند از: ابتدا شناسایی ایدههایی که برای مشتریان شما جذاب هستند. سپس ایجاد محتوای متنی، ویدئویی، صوتی و … بر اساس موضوع انتخابی، و در نهایت منتشر کردن محتوا برای مخاطبین خود.
برای سفارش تولید محتوا میتوانید با شماره تماس ۰۵۱۳۶۰۹۸۲۰۳ ارتباط برقرار کنید.