دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و وظایف او

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبلیغات سنتی امروزه موثر واقع نشده‌اند.

به همین منظور شرکت ها  محتوای قابل توجهی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند که سریع و آنلاین پیدا شوند.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ  کسی است که در کنار تیم بازاریابی برای شناسایی بازار هدف، برندسازی شرکت و ایجاد یک تیم بازاریابی برای اینترنت و فناوری‌های دیجیتال انجام وظیفه می‌کند.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند روی یک زمینه از تخصص خود متمرکز شود، از جمله بهبود سئو سایت، تجربه رابط کاربری، طراحی رابط کاربری و …

نقش او در یک شرکت راهنمایی و هدفمند کردن فعالیت های شرکت برای تبدیل به برند شدن در زمینه کاری خود و هدایت برنامه‌ها به سمت آرمان های شرکت با استفاده از فناوری های نوین، برخلاف سنتی.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ در آغاز کار فعایت‌های خود، اهداف تجاری را برای تیم بازاریابی خود توضیح می‌دهد.

آنها موظف‌اند که در ارزیابی نیازهای مصرف کنندگان و دریافت مطالباتشان موفق عمل کنند.وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

همچنین وظیفه طراحی و توسعه استراتژی فروش محصول یک شرکت در بازار را نیز دارد.

که این استراتژی فروش از روش‌هایی مانند تبلیغ پست الکترونیک تیم بازریابی برای دریافت نظرات مصرف کنندگان در مورد محصول شرکتشان صورت می‌گریرد و حتی از راه‎های ارتباطی اینترنتی دیگر که در مقاله اصول دیجیتال مارکتیگ گفته شد.

برای مطالعه مقاله اصول دیجیتال مارکتینگ اینجا را کلیک کنید.

لیست مهارت های اصلی مورد نیاز برای یک کارشناش دیجیتال مارکتینگ :

    1. دانستن مبانی بازاریابی
    2. دانستن چگونگی برنامه ریزی و داشتن توانایی مدیریت زمان
    3. داشتن مهارت های ارائه خلاقانه و خوب
    4. دانش در زمینه های کلیدی بازاریابی (SEO ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی ایمیل ، PPC و SEM)
    5. بدانید که چگونه یک استراتژی بازاریابی را برنامه ریزی ، ایجاد و پیاده سازی کنید
    6. ابزارهای کلیدی اندازه گیری موجود را درک کنید
    7. توسعه حضور اجتماعی و حمایت از مارک های مؤثر
    8. در روند بازاریابی و اخبار به عنوان مثال در جریان باشید. به روزرسانی های گوگل و تغییر در الگوریتم ها

کارشناسان دیجیتال مارکتیگ شخصیت بخصوصی دارند.

وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

آنها باید روحیه جستجوگری داشته باشند. به این معنا که دائما در حال تحقیق روش‌های گوناگون باشند.

درونگرا، اهل تفکر، روشنفکر، رشدمند، خلاق، حساس و حتی برخی دارای دید هنری.

آیا شما این ویژگی‌ها را دارایید؟

محل کار یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

کارشناسان دیجیتال می توانند با داشتن یک تیم داخلی ، برای یک شرکت کار کنند یا شرکت خود را راه اندازی کنند.

این افراد می توانند از جمله گزینه های دیگر به عنوان مدیران فروش دیجیتال ، کارشناس دیجیتال مارکتینگ ، متخصصان بازاریابی بهینه سازی موتور جستجو (سئو) یا مدیران بازاریابی دیجیتال فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *