خلاقیت

نکات مهم در وب برندینگ

برند چیست؟

یک نماد است که برای به خاطر سپردن محصولات و خدمات کمک میکنند. نمادها طراحی می شوند تا بر چیزی دلالت کنند، به عنوان مثال با نشان دادن ویژگی های مثبت سبب جذب مشتری به سوی محصول و خدمات شده و فرآیند تصمیم خرید را ساده میکند. و برند به مفهوم پکیجی از تمام مجموعه، توانایی ها و ویژگی های درون یک ساختار مجرد می باشد این ساختار می تواند مجموعه ای از تصاویر، صداها، اصطلاحات، لوگوهایی و… باشد که مخاطبان در تماس با آن برانگیخته می شوند.
برندها بسیار مهم می باشند، چرا که آن ها به شما کمک می کنند تا مشتریان را جذب کنید و همچنین کمک می کند تا مشتریان ثابت بمانند.وب برندینگ بیشتر بر روی ویژگی های بصری و عناصری که باعث یکپارچه شدن برند می شوند، تمرکز می کند. اصولی در وب برندینگ میبایست رعایت شود تا مورد توجه خریداران قرار گیرد.
در ادامه به معرفی نکاتی مفید در خصوص طراحی UI میپردازیم

آیکون

طراحی آیکن های سفارشی میتواند به ارسال پیام مناسب برای شما به شدت اثربخش باشد. آیکنها به شدت متنوع هستن و برای کسانی که میخواهند خود را خبره،مدرن، پرانرژی،خلاق و … نشان دهند حالت های متفاوتی وجود دارد.

استفاده از لوگوی ثابت در هدر وبسایت

در اکثر وب سایت های فارسی لوگو در قسمت بالاسمت راست وب سایت و در وب سایت های خارجی در قسمت بالا سمت چپ بر روی هدر وب سایت نشان داده میشود. برای به خاطر سپاری این هدر ، میتوانید هدر وب سایت را ثابت طراحی کنید تا با اسکرول کردن کاربر، همچنان هدر قابل رویت باشد.

نماد برند

یکی دیگر ازبهترین تکنیک های وب برندینگ، استفاده از یک نماد دیجیتال است. این نماد می تواند تصویر یک انسان، حیوان یا هر موجود عجیب و غریب دیگری باشد. برای مثال نماد وب سایت Maichimp به صورت یک میمون پستچی دوست داشتنی طراحی شده است

ظاهر گرافیکی منسجم

در وب برندینگ باید به دنبال این باشید که تمامی صفحات یک وب سایت از رنگ ها، آیکون ها و ویژگی های یکسانی استفاده کنند.
در صورتی که یک وب سایت در تمامی صفحاتش از ویژگی ها و عناصر مشابهی استفاده کند، کاربران راحت تر آن را درک می کنند و توجه بیشتری به جزییات و ساختار وب سایت می کنند. با گذر زمان و تکرار این اتفاق، کاربران با برندینگ وب سایت آشنا می شوند و آن را را به خاطر می سپارند.

سعی کنید هر جا که ممکن است، از عناصر برندینگ در هدر، فوتر، دکمه ها، خبرنامه یا هر بخش دیگری از وب سایت استفاده کنید.

درنهایت میتوان گفت موفق بودن در وب برندینگ به چیزی فراتر از یک لوگو وابسته است. باید بتوانید یک حس به خصوص در وب سایت‎تان ایجاد کنید که از فاصله دور هم قابل مشاهده باشد. به تکنیک هایی که اشاره شد توجه کنید و سعی کنید از آنها در وب برندینگ استفاده کنید تا به هدف‎تان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *