ابزارهای دیجیتال مارکتینگ, دانشنامه دیجیتال مارکتینگ

طراحی وب سایت شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی

جدا از روش فعالیت شما در جهان واقعی، گذاشتن زمان و هزینه روی شغل‌تان برای اینکه در فضای آنلاین موفق باشید یک موضوع مهم است. شما با طراحی وب سایت شرکتی خوب می‌توانید قدم بزرگی را برای حضور در فضای آنلاین بردارید.

اگر اقدام به طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای بکنید می‌توانید از طریق آن به معرفی و عرضه محصولات و سرویس‌های خود به مخاطبان پرداخته و همواره با آن‌ها ارتباط داشته باشید.

یک وب سایت شرکتی را باید به شکلی طراحی کنید که اگر فردی از کسب و کار شما در جهان واقعی خبر نداشته باشد و نخستین بار با استفاده از وب سایت شما کسب و کار شما را شناخت، از فعالیت شما و نوع عرضه آن دیدگاه مثبتی بدست آورد.

وب سایت خوب، حرفه‌ای بودن را نشان می‌دهد

شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی معمولا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کرده و برای آن‌ها بازاریابی می‌کنید. سوشال‌ها به بهبود ارتباط با کاربران هم کمک می‌کنند. اما نمی‌توان از شبکه‌های اجتماعی به عنوان نماینده اصلی کسب و کار خود در فضای مجازی یاد کرد.

شما با استفاده از یک وب سایت شرکتی خوب قادر هستید تمام کارهای بازاریابی، بازخورد گرفتن از مخاطبان، برند سازی آنلاین و … را در فضایی مناسب و حرفه‌ای انجام دهید.

در وب سایت شما می‌توانید امکانات خود را بهبود و گسترش دهید و کلیه جزئیات مورد نظرتان در مورد شرکت را به سادگی به صورت کامل و بهینه مطرح کنید.

امکانات لازم برای وب سایت شرکتی    

هم‌اکنون قصد داریم شما را با امکانات لازم برای طراحی وب سایت شرکتی آشنا کنیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین همراه باشید.

ایجاد پیشفرض‌های بسیار حرفه‌ای

یک وب سایت مناسب، نتیجه چیدمان تعدادی از امکانات زیرساختی و بصری در کنار هم می‌باشد. این امکانات باید با نیازهای یک وب سایت شرکتی هماهنگی داشته و متناسب با آن‌ها باشد. زیرساخت درست یک وب سایت موجب بارگذاری زود هنگام، امکان بهبود، ریسپانسیو بودن آن و … می‌شود.

اگر در ساخت و برنامه نویسی این نوع وب سایت‌ها درست عمل کنید، منجر به یک تجربه کاربری فوق‌العاده می‌شود.

رعایت اصول سئو یکی از اصلی‌ترین موارد در ساخت وب سایت شرکتی است. سئوی خوب باعث می‌شود سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد. اینطوری در نتایج جستجو، وب سایت شما در مقایسه با وب سایت‌های رقیب در جایگاه بالاتری به افراد نشان داده می‌شود.

 

برای آشنایی بیشتر با خدمات سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

 

ریسپانسیو بودن

یکی دیگر از امکانات لازم برای طراحی وب سایت شرکتی ریسپانسیو بودن می‌باشد. در حال حاضر وب سایتی که در تمام دستگاه‌ها از جمله گوشی‌ها، تبلت‌ها و غیره به صورت استاندارد نمایش داده شود یکی از نیازهای وب سایت شرکتی را تامین کرده است. در واقع وب سایتی که قرار است طراحی کنید باید به صورت کامل ریسپانسیو باشد و در همه‌ی اندازه‌ها از ساعت‌های هوشمند بگیر تا LEDهایی با بزرگترین ابعاد به خوبی نمایش داده شود.

ایجاد اختصاصی صفحه‌ها

یکی دیگر از موارد با اهمیت در وب سایت شرکتی این است که سرویس‌ها و فعالیت‌های خود را به شکل شفاف معرفی کنید که این کار با ساخت صفحه‌های مناسب و اصولی به خوبی صورت می‌گیرد. مثلا با شفاف سازی مناسب صفحه درباره ما می‌توانید همه‌ی اطلاعات مجموعه خود را در قالبی مناسب به مخاطبان عرضه کنید.

صفحه‌هایی مانند نوشته‌ها، گالری عکس‌ها، محصولات، اخبار و … ظاهر شرکت و سبک کسب و کارتان را به شکل درست به افراد معرفی می‌کند.

صفحه ارتباط با ما

ساخت این صفحه باید به صورتی باشد که افراد در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین شکل قادر به برقراری تماس با شما باشند. صفحه تماس با ما در یک وب سایت شرکتی می‌تواند شامل اطلاعاتی همچون زمان پاسخ دادن، آدرس شرکت، راه‌های ارتباطی، سوالات متداول، کروکی و غیره باشد.

فرم تماس با ما می‌تواند جوری درست شود که ادمین سایت قادر به دیدن پیام‌های فرستاده شده از طریق پیامک، ایمیل، تلگرام و … هم باشد.

شبکه‌های اجتماعی

اگر شما برای هر شغلی در سوشال‌ها (شبکه‌های اجتماعی) فعالیت کنید می‌تواند به آن فعالیت کمک کند. پس باید وب سایت شرکتی خود را نیز به صورتی طراحی کنید که با شبکه‌های اجتماعی شما هماهنگی و ارتباط مناسبی داشته باشد. یکی از کارهای مهمی که می‌توانید انجام دهید این است که مطالب و نوشته‌های وب سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ظاهر وب سایت

با ایجاد جلوه‌های بصری قشنگ و مرتبط با نوع فعالیت‌تان کاربر را به ارتباط بیشتر با وب سایت ترغیب ‌کنید. این کار باعث می‌شود ظاهری منظم و جذاب از کسب و کار شما را نمایش دهد که این کار تجربه خوبی را به مخاطب می‌دهد. در طراحی وب سایت‌ شرکتی یکی از مهم‌ترین عوامل، رنگبندی خوب می‌باشد.

میان لوگو، رنگ سازمانی و رنگ وب سایت شما باید هماهنگی کاملی وجود داشته باشد. یکی از موارد دیگر که ممکن است حتی بعضی از طراحان با سابقه وب سایت، برای وب سایت‌های شرکتی به آن دقت نکنند، فونت خوب و استاندارد می‌باشد. با فونت مناسب می‌توانید به ظاهر وب سایت شرکتی خود کمک زیادی بکنید.

در حال حاضر سبک‌های تازه‌ای برای طراحی وب سایت به وجود آمده است که آن‌ها اثبات کرده اند می‌توانند اثر خوبی روی مخاطب و موفقیت وب سایت بگذارند. در ادامه به چندین نمونه می‌پردازیم.

 

طراحی دو بعدی

در طراحی دو بعدی تمرکز روی نحوه عرضه محتوا به مخاطب می‌باشد و محتوای دو بعدی نیز بهترین نوع ارائه محتوا است. دلیلش این است که به جای اینکه بر روی گرافیک‌های وب سایت تمرکز داشته باشد، روی مناسب‌ترین شیوه عرضه مطالب به افراد تمرکز می‌کند. اثبات شده که طراحی دو بعدی حس بهتری را در مخاطبان به وجود می‌آورد و موجب می‌شود تاثیر گذاری وب سایت روی مخاطب افزایش پیدا کند.

 

طراحی تک صفحه

در وب سایت‌های معمول زمانی که افراد بر روی منوهای اصلی وب سایت کلیک می‌کنند به یک صفحه دیگر می‌روند. طراحی تک صفحه به این شکل نیست و با کلیک کاربر روی منوهای اصلی، او در همان صفحه نخست سایت به قسمت مورد نظر منتقل می‌شود و بعد از مشاهده و بررسی آن قسمت در صفحه نخست و مطالعه اطلاعات ابتدایی درباره آن منو می‌تواند با استفاده از کلیک به صفحات دیگر وب سایت برود.

طراحی تک صفحه نقش موثری در موفقیت وب سایت دارد. این اثر گذاری به این خاطر است که خیلی کاربر پسند است و مخاطب به جای اینکه برای لود شدن صفحه جدید صبر کند تا بتواند مطالب لازم خودش را مطالعه کند، می‌تواند مطالبی که لازم دارد را در همان نخستین صفحه و بدون منتظر ماندن بخواند.

ساخت قالب به شکل تک صفحه نیز موجب افزایش تایم ماندن افراد در صفحه اصلی وب سایت می‌شود. این ماندگاری بیشتر کاربر، رتبه وب سایت را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

بر اساس گفته‌های این مقاله طراحی وب سایت شرکتی به روز و مورد پسند مخاطب برای کمپانی‌ها مورد نیاز است و اگر برای وب سایت سئو و بهینه سازی خوبی انجام دهید، وب سایت شما به یک منبع برای دستیابی به مشتریان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *